Öklömmel a világ ellen - The King of Fighters ARENA

2022.12.18

Aki véletlen nem ismerné a Netmarble mobiljátékos munkásságát, azoknak ezzel ellentétben mondhat valamit a Marvel Future Revolution, ami szerintem messze egy bukásnak elkönyvelhető játék lett.

Nemrég jelent meg a csapat legújabb játéka, a The King of Fighters ARENA, ami annak ellenére, hogy remek játék lehetne, teljesen el lett szúrva. Nekem egészen érdekes kapcsolatom van a verekedős játékokkal, mert ebben a műfajban konkrétan mindenfélét fogyasztok. Legyen az a Tekken, a Soul Calibur, a Mortal Kombat, avagy a Beat 'Em Up játékok. Egészen régóta is érdeklődöm ilyesmik iránt, mikor még adta a lehetőség flash-en keresztül is csak ilyeneket nyomtam. Mobilon is játszottam már pár címmel, de a The King of Fighters ARENA az eddigi leggyengébb.

Alapvetőn egy nagyon szépen kidolgozott, részletes 2D-s játékteret kapunk. A hátterek nagyon hangulatosak és szépen felépítettek és pont emiatt kár, hogy játék közben nem igazán lesz időnk ilyesmiben gyönyörködni. A kezdéstől játszható 35 karakter remekül ki van dolgozva. Harcmozdulataik változatosak és mindenféle harcstílusban képviseltetve vannak. Itt gondolhatunk akár egyszerű ütésekre-rúgásokra, de még elemi képességekre is, mint például szél vagy tűz, esetleg hasonlók. Karaktereink harcmozdulatai is nagyon szépen kidolgozottak, nagyon szép látvány egy-egy jókor irányzott ultimate képesség használata.

Ahogy tartja egy bizonyos mondás: "Néha a gyönyörű fától nem látni a beteg erdőt". Kezdetben nem is hittem, hogy ezzel az egy mondattal leírható lesz majd ez a játék. Kezdéskor kapunk egy igen részletes Tutorialt, ahol egy karakter 8 mozdulatát tanulhatjuk meg, ez a szám pedig minden hősre ugyanúgy igaz lesz. A bevezető szakaszt követően 3 játékmód közül fogunk tudni választani.

Az egyik a Practice mód, ami tulajdonképpen egy gyakorlópálya. Kiválaszthatjuk, hogy kivel szeretnénk játszani, hogy ki legyen az ellenfél (aki jelent esetben egy bot) és végül még a pályát kiválaszthatjuk. Sohasem értettem, hogy a verekedős játékokban miért így valósítják meg ezeket a gyakorlós módokat. Úgy értem, egy egyhelyben álló, nemhogy támadó, de még ellen sem álló karakter ellen a gyakorlás annyit ér, mint egy testépítőnek 1kg-val edzeni, vagyis semmit. De még ha érne is valamit ez, a játék többi játékmódja ismeretében szintén semmi értelme nem lenne. Még talán annyit tudunk tenni, hogy megmondhatjuk az ellenfélnek, hogy mit támadjon, de ez sem valami hasznos funkció.

A másik játékmód a Single Match, ahol egy random online ellenfél ellen 1v1-ben tudunk játszani. Ami pedig kicsit megvariálja a dolgokat pedig, hogy 3-3 karakterrel indulunk a csatába. Rangsorolhatjuk, kivel kezdenénk, ki legyen a második és a harmadik, majd elindul az első kör. Aki ezt megnyeri az nyeri, viszont a második körben már a második karakterrel kell harcolnunk, hiába nem végeztek velünk az első körben. A meccset természetesen az nyeri, aki 2 alkalommal győzedelmeskedik. A harmadik játékmód a pedig a 3v3, ahol a rendszer 6 online játékost pakol össze és csupán egyetlen karakterrel játszhatunk, hiszen van még mellettünk 2 teljesen másik játékos. A gép határozza meg, ki és melyik körben fog játszani, de természetesen, ha mi lennénk a harmadikak és csapatunk előtte 2 győzelmet szerez, akkor XP-t fogunk csak kapni, játszanunk pedig nem is kellett érte. A gond ezzel a móddal, hogy csupán 3 óránként nyílik meg egyetlen játszma erejéig. Ezek elsőre bonyolultnak hangozhatnak, de a gyakorlatban egyáltalán nem az. Egy másik probléma talán, hogy nem tudunk Duo-ban játszani. Kétségkívül a verekedős játékok élménye akkor teljesedik ki, ha van mellettünk valaki, akit szétkaphatunk. Na, ez ebben a játékban nem történik meg.

A játéknak van egy hatalmas hibája a harcrendszert illetően, mégpedig az, hogy egy szar az egész. A verekedést úgy kell elképzelni, mint egy reflextesztet. Aki a leggyorsabban püföli a virtuális gombokat, az fog győzni. Ez pedig így igaz minden esetben. Mert volt, hogy én voltam a gyorsabb, de volt, hogy nem. Alapvetően szinte minden karakternek vannak közeli és távoli támadásai és annyira fárasztó, hogy én lehetek a pálya túloldalán, avagy a levegőben akkor is el fog kapni az ellenfél utlimate képessége. Nincs esélyünk ezeket kikerülni és nem arról beszélek, hogy ott állok egy lépésre tőle és ki akarom védeni, hanem hogy a pálya túloldalán vagyok. Ez a teljesen random vagy-vagy esély kinyírja az egész játékot. Teljesen mindegy melyik oldalon álló fog nyerni, ha gombok eszetlen nyomogatásával szerezte meg a "dicső" győzelmet.

Emellett még technikailag sincs toppon a végeredmény, olyan brutális fps dropokat és akadásokat produkál a játék másfél hónappal a megjelenés után, hogy az valami eszméletlen. A legalacsonyabb grafikán is valamennyire szép a látvány, de sok játékosnak nem azért van több százezres mobilja, hogy a low grafikát "csodálhassa".

Néha teljesen nem értem, hogy a játékfejlesztők (jelent esetben csak a Netmarble dolgozói) miért kapják a pénzüket. A Netmarble összekalapált bár egy szép játékot, ennek ellenére borzasztó a verekedés, mindezt egy verekedős játékban. Én tényleg igyekeztem, hogy pozitívat is találjak ebben a játékban, de a sokadik óra után inkább feladtam.


YouTube videó

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el