Kényszerleszálló űrpilóta - Project Stars (Nyílt Béta)

2022.12.23

Újra elérhetővé vált a Project Stars című, No Man's Sky alapú mobiljáték nyílt Bétája, de tekintve az eddigi eredményt, megjelenésekor iszonyúan gyenge játék lenne. Eltöltöttem pár órát a játékkal és bizonyos idő után egészen fárasztó volt vele játszani, de ki is fejtem miért.

A Project Stars-szal már nem először játszom, a legutóbbi nyílt tesztjénél is órákat játszottam vele. A probléma, hogy ez a teszt az előzőhez képest semmiben sem tér el, szinte semmilyen érdemi, akár tartalmi, akár grafikai, akár játékmeneti változás nem érkezett, ez azonban először nekem fel sem tűnt. Mint említettem, leginkább a No Man's Sky-t tudnám alapként megtippelni, azzal a különbséggel, hogy itt TPS nézetet kapunk, de ugyanúgy bolygókat kell felfedeznünk. A Béta egy nagyon jól megcsinált animációval indít és a bevezetést tekintve iszonyúan hangulatos játéknak tűnhet első látásra a Project Stars. Ez a hangulat körülbelül addig tart, ameddig el nem kezdünk játszani.

A nyílt világú játékok szerintem messze legnagyobb hibája, hogy ha túl üresre sikerül a játéktér, akkor a játékosnak nem lesz mit csinálnia. A Project Stars-nak is ilyesmi gondjai vannak, félelmetesen üres az egész világ. Alapvetően (csak úgy, mint a No Man's Sky-ban) több bolygóra is ellátogathatunk (szám szerint 5-re), de ebből az általam játszott majdnem 6 órában csupán egyre lehetett eljutni, ez pedig a Földre hasonlító Alpha volt. Az Alpha egy igazán hatalmas planéta, aminek területén mi dönthetjük el, hol szeretnénk landolni. A Lander elnevezésű kabin, amivel leérkezünk gyors utazási járművön kívül, mint bázis is funkcionálni fog. Időnként nem is árt ide visszajönni, mert csak itt tudunk kutatni, ami által fejlődni tudunk, valamint ennek közelében tudunk építkezni. Kutatni alapanyagokból fogunk tudni, ezt pedig Sonic Tool fegyverünkkel tudjuk megtenni. A lényeg, hogy egy tetszőleges kiválasztott kőhöz vagy fához rohanunk és addig lőjük a fegyverrel, amíg szét nem esik. Szerencsére egészen könnyű lootolni, de hogy ezeket hol lehet használni, az jó kérdés. Bár kapunk egy egészen részletes Tutorialt és a kezelőfelületen jelezve is vannak a nálunk levő nyersanyagok ezek használata rejtély. Meg amúgy is, ha nálam van, mi a fenéért nem lehet azonnal használni őket? Annyi kérdés van ezzel a mechanikával kapcsolatban, hogy a nyersanyagaim hihetetlen mennyisége miatt hagytam inkább a gyűjtögetést. Ám, ha valakinek nem lenne elég nyersanyaga, a térkép alatt levő ikonnal szkennelhető a terület, általunk szabadon választott alapanyagra.

Jó RPG-hez hűen karakterünk étel-, és ital szintjét is figyelnünk kell, de ezeket meg nem lehet gyűjteni. A Sonic Tool bár vadállatok ellen néha egészen hasznos, az ölésekből származó húst nem tudjuk megenni, csak eldobálni. Ennek ellenére azonban a fegyverharc igen gyenge. Sok órányi rohangálás után sem találtam használható fegyvert ez pedig hihetetlenül idegesítő. Főleg azért, mert ebben a jópár órában mindenféle lény támadt rám vadállatoktól kezdve, egészen a disznófejű fegyveresekig. Természetesen őket a Sonic Tool-lal támadtam, de ezzel harcolni iszonyatosan szörnyű. Ahogy megtámadtam vele akárkit is, egyetlen életpontot nem sebzett rajta. Ezt úgy értem, hogy 0,6-os értéknél nagyobb sebzést nem igazán szenvedtek el az ellenfelek. De ha már ennyit rohangáltam egy szárazföldi járműnek azért örültem volna. A vicc a dologban, hogy elvileg lehet vezetni a játékban, de akkor már legalább találjak valami értelmes járgányt.

Mindezek mellett pedig ahogy már említettem, veszélyesen üres az egész világ. Kíváncsi voltam mennyi minden van elszórva a területen, ezért volt egy egybefüggő 10 perc, amikor csak egyenesen rohangáltam, és közben végig nézelődtem. Pár növényt, állatot és ellenfelet leszámítva semmi, azaz tényleg semmi nem volt a pályán. Semmi olyasmi, mint például nyitható ládák vagy felszabadítandó erődök (ami persze a tavalyi Bétában volt), vagy ilyesmik. Az Alpha bolygó nagyobb területein (amiket amúgy óceánok választanak el egymástól) vannak "narancssárga tornyok". Engem nagyon érdekelt volna ezek miért vannak ott, de mivel mindegyikük magas hegyeken volt feljutni csak úgy nem lehetett oda. Próbáltam landolni is oda, de akkor teljesen máshová dobott le.

Játék közben találkozni más online-nak vélt játékosok Lander-eivel és azért fogalmaztam így, mert magukat a karakterüket sehol sem látni, pedig elvileg ők is azzal a Bétával játszottak, mint én, tehát más bolygón nem lehettek. Egyéb probléma még a játékkal, hogy technikailag és grafikailag is egy szar. Technikai oldalról nem egyszer fordult elő, hogy kidobott a főmenübe, rosszabb eseteben a játékból is. Volt pár olyan nap is, amikor be sem engedett lépni, elutasította a fiókomba való belépést. Grafikailag bár valamennyire közepes az élmény néhány animáció nagyon ocsmányan néz ki, ahogy az összkép is.

Mindent összevetve a Project Stars egy borzasztóan unalmas, csúnya, optimalizálatlan, élvezhetetlen, üres játék lenne, ha most jelent volna meg. Remélem, hogy a felsorolt gondokat javítani fogják a fejlesztők.


YouTube videó

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el