Vigyázat, veszélyes hulladék! - Project H.A.Z.A.R.D. teszt

2022.09.14

Egyre inkább fontosnak érzem, hogy szinte minden friss megjelenésű mobiljátékról szót ejtsek tesztvideók formájában, hiszen ezen játékok között akadhatnak kifejezetten jók is. Valljuk be, ez nem éppen egy gyakori forgatókönyv. Mai játékunk a Project H.A.Z.A.R.D. bár véleményem szerint pazar ötleteket akar bemutatni, viszont egyetlen egy hatalmas hiba ezt az egészet felborítja. 

Az alapkoncepciónk, hogy itt az apokalipszis, mindenhol zombik, egy katona pedig találkozik felettesével, aki a város kitisztítására kéri fel. Feladatunk innentől egyértelmű, végig kell magunkat lövöldöznünk a város különböző pontjain, főtéren, iskolán, kórházon, parkon és mindenen át. A játék kisebb pályákból áll, melyek különböző városrészeket jelentenek, haladni pedig a jól ismert energiarendszer segítségével tudunk. Erre majd később ki fogok térni. 25 pályát kínál nekünk a kampány, ami a játék egyetlen játszható játékmódja. Minden pályán kvázi csak össze-vissza rohangászva kell leölnünk minden zombit, majd haladni a következő pályára egészen a kampány végéig. Ez borzasztóan repetitív és monoton játékélményt eredményez, már ha ezt lehet annak nevezni. A fegyverharc pedig úgy rossz, ahogy van. A játék beállításaiban mindössze a kamerák érzékenységét állíthatjuk, hiszen a lövés teljesen automatikus, ami az ilyen játékok minimális kihívását is kiheréli. Nagyon unalmassá és vontatottá válik az egész, a játékos végig érezheti, hogy tulajdonképpen semmit sem kell tennie a győzelemért és minél előbb véget akar majd vetni ennek az egésznek. Ami pedig az energiarendszert illeti, alapvetően nincs gondom vele, de legalább jól lenne megcsinálva. A lényeg, hogy étellel kell fizetnünk minden pálya indításakor (amibe az újrakezdések külön számolandóak). 10 darab ételért 50 aranyat kell fizetnünk, amit a játék egyáltalán nem oszt bőkezűen, így maximum a hirdetéseket választhatjuk, vagy ezért a körülbelül 0 játékélményt kínáló munkáért fizethetünk 46 ezer forintnyi mikrotranzakciót, de ez semmiképp sem javasolt.

A játék bár jól néz ki, ezzel nem megyünk sokra ilyen silány játékmenet mellett. Az biztos, hogy az Unreal Engine-ben fejlesztett játék remekül fest, szépek a területek, a fegyverek, de az ellenfelek kidolgozása nem valami részletes. A robbanások is éppenhogy kinéznek valahogy, ám az itt látható lövések és az okozott sebzés eseténél többre képes az Unreal Engine.

Hangok tekintetében semmi újat nem mutat, bár a lövések effektjei, azért hellyel-közzel maradandóak. A zenét mindenképpen hiányoltam a játékból, feldobta volna a lövöldözős részeket. Hangulatát tekintve eléggé illúzióromboló maga a játékmenet, körülbelül 2 órányi kampány pedig nem kárpótol az többi 3 óra hirdetéssel töltött idő.

Lezárás

A Project H.A.Z.A.R.D. minden tekinteten egy gyenge cím, viszont a mobilos FPS játékoknak talán némi okulásra ad okot, hogy miként nem kéne bánni egy amúgy jó alapötlettel. Gyenge fegyverharcokkal ellátott, fantáziátlan pálya- és ellenféltervezésű pályákat kapunk monoton és repetitív hangulat mellé, amire nem érdemes órákat szánnunk, mert ez egy teljesen értelmetlen megközelítése módja az FPS játékoknak.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el